klassiker!

Fröken lärde eleverna en massa olika trädsorter och frågade lilla Eva:
"Hur ser bokens blad ut?"
"Vita med en massa bokstäver på."

"Tog du en dusch i morse?"
"Fattas det en?"

Svensken till sina engelska vänner:
"Vet ni vad jorden heter på latin?"
"No, tell-us!"
"Ni får sluta som chaufför hos mej. Idag var det andra gången på två veckor som ni varit nära att köra ihjäl mej."
"Snälla direktören, ge mej en chans till."
"Gå och ställ dig sist i kön!"
"Det går ju inte, det står ju redan en där!"

"I går sköt jag en hare med gevär på hundra meter."
"Är ditt gevär så långt?"
"Nej, jag menar att jag sköt med med gevär en hare på hundra meter.
"Jaså? Finns det så stora harar?"
"Nej! Jag sköt på hundra meter en hare med gevär."
"Då hade du tur att inte haren sköt först!"
"Min katt spelar schack."
"Det måste vara en intelligent katt."
"Nej, inte särskilt. Jag vinner alltid."
"Vad heter du lille vän?"
"Tom."
"Är det efter pappa?"
"Nej, efter hans plånbok."
"Det var en rolig liten båt!"
"Ja, jag tror den driver med oss!"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0